Yang Tak Menghargai

Yang paling menyedihkan dalam hidup adalah menemukan seseorang dan jatuh cinta, hanya untuk menemukan bahawa
dia bukan untuk kamu dan kamu sudah menghabiskan banyak waktu untuk orang yang tidak pernah menghargainya.

Cinta perempuan itu diibaratkan seperti layang-layang, bila dikejar ia lari, bila ditunggu ia menanti
Manakala cinta lelaki pula adalah seperti cermin, walaupun ia tidak berbohong, namun sukar untuk dipercayai.
Sedangkan cinta itu sendiri adalah seperti sang rembulan yang menerangi kegelapan malam yang gelita.
tetapi sampai hati membiarkan pungguk merinduinya.

Isnin, 15 Julai 2013

Ramadhan oh Ramadhan...

Alhamdulillah harini dah 7 Ramadhan.. bermakna dah 7 hari aku berpuasa walaupun doktor cakap "u arr kena jaga perut, lagi 2 ke 3 tahun baru boleh puasa"... kikikikiki.... aku yang dengarnya pun nekad ler nak berpuasa jugak tahun ni.. sebab kalu aku ikut cakap doktor tu.. sape yang nak gantikan puasa aku tu nanti.. doktor tu ke.. ehehhehe.... apepun.. sebenarnya.. bulan puasa ni lah elok untuk jaga kesihatan perut yang bermasalah macam aku ni... dan Alhamdulillah... aku takde masalah pun nak puasa walau pagi2 aku muntah2.. petang sakit2 dada sebab asid dah naik ke perut... tapi semua tu kan dugaan dari Allah untuk menguji tahap keimanan seseorang seperti aku ni...

Cerita tentang puasa ni, aku sebenarnya dulu2 bukanlah baik sangat sampai penuh puasa sebulan.. tapi tahun ni aku memang nekad sangat nak berpuasa... seperti ada NUR yang mengalir dalam semangat aku ni.. aku harap NUR yang ALLAH bagi pada aku tu, aku manfaatkan untuk membuat amal soleh di bulan yang mulia ni... semoga ALLAH mendengar rintihan hambaNya yang serba hina ni... Aminnn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan